דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקוצים של לוטם - ספר ילדים פיקנטי 

מאת    [ 24/10/2014 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2866 פעמים ]

הספר "הקוצים של לוטם", כשמו כן הוא, נוגע בנקודה כואבת ואפילו בכמה נקודות כואבות. זה סיפור חריף-מתוק, מצחיק-עצוב, שאינו מתיימר לחנך או לשנות סדרי עולם; אלא לתאר אתגר יומיומי בחייה של ילדה, ולתאר אותו מעיניה, מתוך אהדה לזווית הראייה שלה. הסיפור מתרחש בתוך ראשה, פרט לפתיח ולסגיר שמספקים את מסגרת המציאות הפיזית הסובבת אותה.

ברובד הפשט מלווה הקורא את הגיבורה, ילדה קופצנית בשם לוטם, בין רגע ההירדמות בלילה ועד רגע ההתעוררות בבוקר. לוטם רוצה לישון, היא עייפה והיא זקוקה לשינה. אבל משהו אינו מניח לה לצלול בנחת לחיק החלום.

החברים הדמיוניים שלה מנסים להצחיק אותה ועושים לה פרצופים. היא מגרשת אותם. היא רוצה לשכח מהסרטים שהעינים צלמו כל היום. המוח מקרין לה תמונות שחולפות מול עיניה ומתחלפות, והיא רק רוצה לנוח!

השינה עוטפת ומערסלת אותה רק לאחר שהיא מדמיינת שהיא כדור קוצים שמתגלגל כמו באולינג ומפיל את המחשבות הטורדות את מנוחתה. ובחלומה... לוטם היא קיפודה וההתרחשויות בחלום מגלות מעט ממה שמתחולל אצלה בפנים, מתערובת המחשבות והרגשות שהצטברו ביום גדוש פעילויות.

כשמגיע הבוקר לוטם מתמודדת עם אתגר חדש: להיחלץ מהשינה, להתעורר. נדמה שגם החלום היה מעייף:

"לא ישנתי כל הלילה," היא ממלמלת. העינים נעצמות חזק. לטם רוצה לצלל לברכה, לעוף לשמים, לטפס על עץ אלון ולספר לדוד ירמיהו על שעור קומיקס ועל הצהרון.

לסיפור יש רובד עמוק יותר, וכאן למעשה נמצאות נקודות כואבות נוספות. לוטם זקוקה – כמו כל ילד רגיל – לאינטראקציה ולקשר עם מבוגרים משמעותיים ועם בני גילה. כאן טמונה בעיה. מתברר שלוטם אינה יודעת כיצד לעשות זאת: היא מתקשה ביצירת קשר עם הזולת ותגובותיה אימפולסיביות, לא צפויות, ולפעמים מעליבות ופוגעות. כוונותיה טובות והיא מסוגלת לאמפתיה, לרוך ולהפצת טוב. אך הסביבה חסרת סבלנות כלפי התנהגותה ומפרשת אותה כקוצנית, כקופצנית וכאנטי-חברתית, ולכן מחזירה לה במטבע של כעס, דחייה והתרחקות.

העגור משפיל מקורו, ונועץ מבטו באדמה. מתנוחת צוארו מבינה לטם שהוא אינו מחפש שם תולעים או גרעינים, אבל היא אינה יודעת כיצד לבטל את המלים הדוקרות, המעליבות, שנאמרו. לטם מצטערת ושותקת. העגור, שנסה להיות ידידותי, פורש כנפים ועף. "סליחה," לוחשת לטם.

למרות שלוטם מלאת קסם, חום אנושי והיא חכמה ויצירתית, יחסיה עם הסובבים אותה מתאפיינים במבוכה, בקצרים בתקשורת ובאי הבנה הדדית. גם לה וגם לחברה שמסביבה יש מה ללמוד, יש מקום לצמיחה, לשיפור ולהתפתחות.

הציבור מוזמן להשתתף בהוצאתו לאור של הספר באתר HEADSTART למימון המונים. עד כה עשרות תומכים התגייסו והזמינו עותקים של הספר מראש, כדי לגייס את הכסף הנדרש להמשיך לאייר אותו, לעמד אותו ולהפיקו בדפוס. הסיפור כתוב, ערוך ומנוקד, ועמוד אחד מתוכו זכה לאיור. לפרויקט נותרו 30 ימים להשלמתו. אם הקמפיין ישיג את יעד הגיוס בזמן שהוקצב לו יחויבו התומכים, והספר יופק ויישלח לכל תומך.

עשרות עותקים מיועדים לתרומה לעמותה העוסקת ברווחתם של ילדים.

 

אילת אסקוזידו - עורכת ומוציאה לאור - הסיפור שנשאר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב